Poczta Polska projekt wnętrz


Poczta_Polska_projekt

Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.



      Głównym zamierzeniem projektowym było znalezienie optymalnego sposobu obsługi klienta i dopasowania do tego architektury placówki.

     Po przeanalizowaniu wszystkich czynników wpływających na kształtowanie idealnego stanowiska pocztowego oraz bankowego stworzyliśmy główną zasadę, według której staraliśmy się kształtować 4 typy placówek.

      We wszystkich rozwiązaniach można wyodrębnić dwie podstawowe strefy funkcjonalne: zewnętrzną- dostępną tylko dla pracowników oraz wewnętrzną- przeznaczoną dla klientów.

Przestrzeń wydzielona została poprzez proste, eleganckie meble o spójnej formie i nowoczesnej linii.

System składa się z dwóch podstawowych modułów stanowiska pracy:

·         stanowiska do obsługi klientów stojących  (np. dla stanowisk pocztowych paczkowo- listowych) oraz siedzącego

·         stanowiska do obsługi klientów siedzących (np. stanowiska bankowo- ubezpieczeniowe)

 

      Istnieje możliwość regulacji ogólnej formy placówki, poprzez dowolne zestawianie ze sobą stanowisk. Dzięki podziałowi na pojedyncze elementy, lada jest mobilna i szybka w montażu.

      Forma mebli kształtowana była przede wszystkim pod kątem praktyczności, mobilności i kosztów wykonania. Głównym materiałem wykorzystanym do projektu jest płyta mdf oraz tworzywa sztuczne w przypadku „parawanów”.

      Charakterystycznym elementem, tworzącym system wizualny placówek jest panel z logo Poczty Polskiej, utworzony z paneli betonowych, montowanych do ściany.

      Kolorystyka elementów wykończenia wnętrza, takich jak okładziny ścienne i podłogowe, ogranicza się do odcieni szarości, które harmonizują z białymi biurkami pracowników oraz morficznie ukształtowanymi „parawanami”, dzielącymi poszczególne stanowiska.

      Do stonowanej gamy kolorystycznej wprowadzono kolorowe meble, które dodają do całości poczucia swobody, lekkości. Zastosowanie ich w ogólnodostępnej strefie klientów czyni ją mniej formalną i przyjazną dla odbiorców.

      Klienci mogą usiąść na wygodnych fotelach i poczytać prasę w oczekiwaniu na swoją kolej, co wprowadza klimat odprężenia i relaksu. Fotele i stoliki można dowolnie przesuwać według aktualnego zapotrzebowania.

      Taki system oczekiwania klientów na obsługę  wydaje się rewolucjonizować dotychczasowy model „długiego i uciążliwego stania w kolejce do okienka”.



Kontakt

Dąbrowski Architekci Dąbrowski Maciej
ul. Noskowskiego 27a
51-611 Wrocław

tel/fax: +48 71 345 93 60

mobile: +48 660 434 588

biuro @ d-arch.pl